Ekologické dopady pneumatik

Seřadit podle

10 články

Prémiové letní a zimní pneumatiky spotřebují menší množství paliva díky jejich nižšímu valivému odporu. Palivo pomáhá šetřit také ekonomická jízda a správná údržba pneumatik. Pneumatiky ujedou okolo 30.000–45.000 kilometrů, takže ušetřená částka může dělat až 300 eur. To téměř stačí k nákupu sady pn…

Malé částice (s velikostí PM2,5) představují největší riziko a mají nejnebezpečnější následky, zejména v městských oblastech, kde se nejvíce vyskytují. Zdrojem malých částic je rozsáhlé rozptýlení částic, výfukové emise, spalování dřeva, průmyslové emise atd. Pneumatiky nejsou zdrojem malých částic.…

V rámci životního cyklu pneumatiky se většina dopadu na životní prostředí projevuje během jejího užívání, především spotřebou paliva. Ekonomický jízdní styl, který se vyhýbá prudkému brzdění a zrychlování, může vést k úspoře paliva ve výši 10–20 %.

Hlučnost pneumatiky souvisí vždy s jízdním povrchem, protože povrch má přímý vliv na množství hluku vytvořeného vozidlem. Hodnota decibelů není přesným měřítkem hlučnosti, protože všechny pneumatiky jsou hlučné, když jedou například na jaře pro hrubém asfaltu.

Existují různé způsoby, jak jsou pneumatiky v různých zemích recyklovány. Nejlepším způsobem, jak zjistit možnosti recyklace pneumatik, je obrátit se na místního prodejce pneumatik pro radu. Obecné informace o evropské recyklaci můžete nalézt zde: http://www.etrma.org/tyres/ELTs/ELT-management/ELT-m…

Drobné povrchové mikrotrhlinky se mohou objevit spolu s tím, jak pneumatika stárne, nebo pokud byla po delší dobu vystavena přímému slunečnímu záření a jiným negativním okolním faktorům. Tyto drobné trhlinky nemají dopad na jízdní vlastnosti pneumatiky a představují pouze vizuální vadu. V případě hl…