FacebookInstagramLinkedInmenu-iconPinicon-playscroll-downsearchTwitterWhatsappYouTube
Menu
Čt srpen 13 05:45 2020 v kategoriích Zprávy o produktech, Firemní zprávy

Průzkum společnosti Nokian Tyres: řidiči vnímají jako hlavní riziko chování ostatních, na stavu vašich pneumatik záleží

Více než polovina evropských řidičů se domnívá, že hlavním rizikem při řízení v letním období je chování ostatních řidičů. Tento nelichotivý výsledek, který vzešel z posledního průzkumu ohledně letních pneumatik uskutečněného společností Nokian Tyres, jasně ukazuje, že lidský faktor stále hraje klíčovou roli při řízení vozidla. Ten je také důležitý z hlediska odpovědnosti za užívání správných pneumatik v jednotlivých ročních obdobích.

Podle průzkumu společnosti Nokian Tyres[1] bylo jako největší nebezpečí na letních silnicích vnímáno chování ostatních řidičů, nadměrná rychlost a užívání mobilních telefonů při jízdě. Nejmenší důvěru v ostatní řidiče mají Češi, Poláci a Italové.

Nebezpečí způsobené nadměrnou rychlostí zdůrazňovali především Češi a Poláci. Italové naopak považují za nevětší bezpečnostní riziko používání telefonu nebo jiných zařízení při řízení. Je zajímavé poznamenat, že rizik spojených s jízdou autem se nejvíce obávají respondenti starší 51 let. V této skupině řidičů věnuje většina lidí pozornost jak chování ostatních řidičů, tak silničním podmínkám. Důvodem může být vědomí starších řidičů, že potřebují delší reakční čas a zároveň mají často starší vozidla.

Na stavu vašich pneumatik záleží

Více než třetina řidičů kontroluje zbývající hloubku běhounu u svých pneumatik dvakrát ročně. Zatímco 24 % řidičů provádí kontrolu jednou za dva či tři měsíce, pak jen 13 % tak činí pouze jednou ročně. Dokonce 10 % respondentů nebylo schopných si vzpomenout, kdy naposledy kontrolovali stav svých pneumatik, nebo zda to vůbec někdy dělali. Mezi ty, kdo se nejvíce zaměřovali na stav svých pneumatik, tedy mezi respondenty, kteří kontrolují hloubku běhounu každé dva nebo tři měsíce, patřili především Italové, lidé s nájezdem 30 000 až 40 000 km nebo více ročně, muži a řidiči starší 66 let.

„Náš průzkum ukazuje, že opotřebení pneumatik věnuje pozornost jen malé procento lidí. Pneumatiky přitom představují jediný kontaktní bod mezi vozidlem a vozovkou a jejich stav je z hlediska silniční bezpečnosti naprosto zásadní. Například s opotřebenými pneumatikami, které mají zbývající hloubku běhounu 2 mm, může být brzdná dráha na mokré silnici při rychlosti 80 km/h až o 12 metrů delší než u nových pneumatik (automobilový časopis Tekniikan Maailma 16/2016). Zároveň je zajímavé poznamenat, že respondenti ze všech sledovaných zemí zdůrazňovali takové bezpečnostní vlastnosti pneumatik, jako je jejich přilnavost na mokrém a suchém povrchu, stabilita a bezpečné reakce v extrémních situacích – to všechno jsou nejdůležitější vlastnosti, na které se řidiči zaměřují při nákupu nových pneumatik,“ říká Martin Dražík, produktový manažer pro Evropu ve společnosti Nokian Tyres.

Bezpečnost především

Za krásného letního počasí je snadné zapomenout na nebezpečí při jízdě za deště. Nečekané silné srážky zvyšují riziko aquaplaningu, zejména pokud se na povrchu vozovky a v jejích vyjetých kolejích nahromadí velké množství vody. Při výběru letních pneumatik byste proto měli věnovat pozornost těm modelům, které byly vyvinuté pro bezpečnou jízdu i na mokrém povrchu, jako je například pneumatika Nokian Wetproof. Zároveň je třeba mít na paměti, že bezpečné letní pneumatiky mají mít hloubku běhounu minimálně 4 mm a měly by být staré maximálně 6 let.

Více informací:

Letní pneumatiky patří na letní silnice

Užitečné tipy pro údržbu pneumatik

Fotografie:

Stáhnout fotografie a infografiku

 

Kontakty:

Jaroslav Nálevka, PR Manager McCann Prague, 00420 725 865 874,
jaroslav.pr@mccann.cz

Zuzana Seidl, PR Manager Nokian Tyres CE, 00420 603 578 866,
zuzana.seidl@nokiantyres.com

 

[1] Údaje jsou založeny na on-line průzkumu, který v květnu 2018 uskutečnila na zadání společnosti Nokian Tyres výzkumná agentura Taloustutkimus Oy. Průzkum byl proveden v pěti zemích (Německo, Francie, Itálie, Polsko a Česká republika) na vzorku do 1000 respondentů z každé země.