St února 16 03:15 2011 v kategorii Zprávy o produktech

Nové zimní pneumatiky Nokian WR – mistrovská kombinace výjimečné spolehlivosti a bezstarostného požitku z jízdy



Dokonale uzpůsobené pro různá vozidla a pro ekonomickou i sportovní jízdu


Dobře odvádějí rozbředlý sníh a vodu, a chrání tak proti vzniku aquaplaningu


Nanotechnologické postupy, řepkový olej a dlouholeté zkušenosti s extrémními zimními podmínkami a ochranou životního prostředí: pneumatiky nové generace od předního celosvětového odborníka na zimní pneumatiky Nokian Tyres



Nová řada zimních pneumatik Nokian Tyres reaguje na rozmanité potřeby odlišných typů vozidel a jízdních stylů: Nové ekologické pneumatiky Nokian WR D3 a Nokian WR A3 jsou uzpůsobené pro různá vozidla a jízdní styly v jakýchkoliv zimních podmínkách. Umožňují ekonomickou či sportovní jízdu s výjimečnou bezpečností. Spolehlivá jízda za proměnlivého zimního počasí, které je pro Česko tak příznačné, je u této špičkové zelené pneumatiky zaručena využitím nanotechnologických postupů, řepkového oleje a dlouholetých zkušeností předního celosvětového odborníka na zimní pneumatiky Nokian Tyres.

Čím dál častěji řidiče překvapí extrémní projevy velmi proměnlivého počasí: v průběhu posledních zim Česko zažilo jak prudké dešťové srážky, tak husté sněhové vánice. V takových situacích řidiči stále více oceňují bezpečnost kvalitních zimních pneumatik. Pevný záběr za všech klimatických podmínek a vysoká jízdní stabilita bez nemilých překvapení se staly cílem při vývoji produktů nové řady zimních pneumatik.

„Díky našim dlouholetým zkušenostem známe zimu ve všech jejích podobách. Pomocí nanotechnologických postupů, nových materiálů a objevů a moderní výrobní technologie je možné řidičům nabídnout prvotřídní záběr a přesnost řízení,“ vysvětluje Teppo Huovila, vedoucí vývoje produktů v Nokian Tyres.

Počítačové modely pracující s vlastnostmi pneumatiky Nokian WR a pečlivá práce na směsích pryže v laboratořích nás dovedly k inovačním řešením. Rozsáhlou výzkumnou práci doplňují nejtvrdší série testů provedených v arktických podmínkách ve firemním testovacím centru ve městě Ivalo ve finském Laponsku. Kromě specifického testování v extrémních zimních podmínkách byly vlastnosti pneumatik ověřovány na mnoha testovacích tratích v Německu a ve střední Evropě. Jedinečný postup testování pneumatik při jízdě na rozbředlém sněhu v západofinském městě Nokia umožnil optimalizovat chování pneumatiky v kontaktu s rozbředlým sněhem a minimalizovat riziko vzniku aquaplaningu. Konečná kombinace kvalitních bezpečnostních vlastností je výsledkem úzké spolupráce vývojových týmů s testujícími jezdci.

Nokian WR D3 pro ekonomickou jízdu, Nokian WR A3 pro sportovní jezdce



V roce 2010 bylo ve střední Evropě prodáno zhruba 50 milionů zimních pneumatik pro osobní vozidla, tedy více než o 16 procent více ve srovnání s předchozím rokem. Jedná se o významně rostoucí trh, na nějž vstupují pneumatiky, při jejichž vývoji nebyly činěny žádné kompromisy. Aby byly uspokojeny potřeby různých velikostních tříd a zároveň směs pryže a stavba pneumatiky zohlednily projevy proměnlivého počasí a různé jízdní styly, byly u pneumatiky Nokian WR navrženy dva odlišné dezény.

Pneumatika Nokian WR D3 s šípovým vzorem je dlouhodobé řešení pro malá a středně velká rodinná vozidla a pro řidiče, kteří kladou důraz na ekonomičnost a bezpečnost jízdy. Pneumatika Nokian WR A3, která je naopak optimalizována pro větší a výkonnější vozidla, potěší především přesnou a citlivou ovladatelností řízení a sportovními jízdními vlastnostmi i při vyšších rychlostech.

Extrémní záběr na ledu, sněhu a na mokrém povrchu díky směsi z řepkového oleje a siliky (Cryogenic Canola Compound)



Směs pryže obsahuje inovační kombinaci řepkového oleje, přírodní pryže a siliky (Cryogenic Canola Compound), která optimalizuje záběr na zimní vozovce, na mokrém povrchu a odolnost vůči opotřebení při proměnlivých a především nízkých teplotách.

Funkčnost nového druhu plnosilikové směsi je vylepšena kryosilanem. Řepkový olej umožňuje optimalizovat nosnost pneumatiky a její záběr na ledu a sněhu. Díky vysokému obsahu siliky ve směsi mají ekologické pneumatiky velmi nízký valivý odpor. Ve srovnání s konkurenčními produkty proto tyto nové pneumatiky navíc snižují spotřebu paliva, a tím i množství škodlivých emisí.

Zelená pneumatika Nokian WR je zároveň skvělým příkladem trvalé bezpečnosti: Vlastnosti pneumatiky se v časovém horizontu jejího užívání nemění a vyznačují se vysokým kilometrovým proběhem.

Nokian WR D3: odvádí rozbředlý sníh, a zabraňuje tak vzniku aquaplaningu na sněhu a mokré vozovce



Výzkumy dokazují, že rozbředlý sníh je pro řidiče ještě více nebezpečný než led nebo aquaplaning. Riziko nehody se smrtelnými následky je na rozbředlém sněhu pětkrát vyšší než na suché vozovce. Kombinace tajícího sněhu, vodního filmu na povrchu vozovky a vrstvy ledu je obtížně zvládnutelná i pro zkušeného řidiče.

U nové pneumatiky Nokian WR D3 je riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu aktivně minimalizováno díky inovačnímu řešení. „Pneumatiku jsme dokázali ochránit před vznikem aquaplaningu pomocí šikmých drážek předního okraje dezénových bloků. Díky nejnovější inovaci odvádění rozbředlého sněhu z kontaktní plochy mezi pneumatikou a povrchem (Slush Blower) se sníh a voda nedrží v drážkách pneumatiky. Odvod sněhu a vody je navíc urychlován leštěnými drážkami,“ říká expert Teppo Huovila.

S dezénem Cool Touch Design má pneumatika nižší valivý odpor



Skvělou ovladatelnost a vynikající jízdní stabilitu vykazuje pneumatika Nokian WR D3 díky důkladně testovanému řešení její stavby a dezénu. Četná nová řešení snižují valivý odpor pneumatiky a prodlužují její kilometrovou životnost.

Podoba symetrického dezénu byla navržena pomocí počítačové simulace a termovizní kamery. Vysoká míra lamelizace nesnižuje pevnost a tuhost dezénových bloků, proto je zaručen jejich spolehlivý záběr. Dezén Cool Touch Design minimalizuje tření z nechtěných pohybů lamel a vznik tepla. Menší valivý odpor pneumatiky umožňuje snadnou jízdu a šetří energii.

Díky jednotné stavbě běhounu reaguje pneumatika Nokian WR D3 velmi přesně na pohyby volantu. Navíc umožňuje klidný a tichý kontakt s vozovkou.

Nokian WR A3: optimální stabilita díky nanobázi



Nejvýznamnější vlastností spolehlivé a bezpečné zimní pneumatiky je dobrá přilnavost k vozovce. Na zimní pneumatiky jsou kvůli silnějším motorům a vzrůstajícímu zatížení kol kladeny vyšší nároky. Dezén, stavba pneumatiky a směs běhounu musí být robustní, ale zároveň musí zaručit přesnou ovladatelnost vozidla vyznačující se rychlými reakcemi.

Asymetrický dezén s drážkami se v testech provedených v Nokian Tyres prokázal jako nejlepší řešení, především pro pneumatiky koncipované pro rychlou jízdu. Sportovní pneumatika Nokian WR A3 má spolehlivý záběr, který umožňuje asymetrický Inside-Outside profil, aniž by byly narušeny jízdní vlastnosti při vysokých rychlostech. Tvarování vnitřního ramene pneumatiky usnadňuje odvádění vody a rozbředlého sněhu z povrchu pneumatiky.

„Stabilní jízdní vlastnosti dodávají pocit jistoty při vyšších rychlostech. Při vývoji pneumatiky Nokian WR A3 byla této skutečnosti věnována zvláštní pozornost. Silná Cap-&-Base stavba běhounu má ve spodní části zesilující vrstvu založenou na nanobázi. Tato speciální pevnější stavba s menšími molekulami zlepšuje přesnost ovládání pneumatiky při jízdě v zatáčkách, při změně jízdní stopy a při úhybných manévrech. V extrémních situacích je dobře ovladatelná jak na přilnavém, tak na kluzkém povrchu. Díky nové stavbě je pneumatika Nokian WR A3 spolehlivá a přesná i v náročných podmínkách,“ říká Teppo Huovila.

Nejpokrokovější technologie, jakou je stavba pneumatiky založená na nanobázi, redukuje škodlivý vznik tepla, čímž se zároveň snižuje i valivý odpor pneumatiky.

Dezén Silent Groove Design inspirovaný golfovým míčkem: příjemnější pocit z jízdy, více kilometrů



Kulaté důlky ve stěnách podélných drážek, které připomínají vzorek profilu golfového míčku, ochlazují pneumatiku Nokian WR A3, která se tak chová dobře i při vysokých rychlostech. Tento dezén s drážkami s tichým efektem zvaný Silent Groove Design snižuje odpor vzduchu a spotřebu paliva, což znamená více najetých kilometrů. Minimalizuje také hluk v kabině vozidla a zároveň hluk způsobený prouděním vzduchu; zabraňuje tak vzniku nepříjemného pískavého zvuku.

Hlučnost pneumatik hraje významnou roli z hlediska jízdního komfortu. Díky technologii bočnic s tichým efektem Silent Sidewall je jízda příjemnější. Oblast, která přesahuje bočnici nové pneumatiky Nokian WR, filtruje hluk a vibrace, které jsou přes běhoun přenášeny na patku pneumatiky. Tento postup redukuje hluk uvnitř vozidla.

Díky inovaci 3D samoblokujících lamel (3D Lock Sipe) se dezénové bloky vnějšího ramene při kontaktu s vozovkou vzájemně blokují, a stavba pneumatiky je proto odolnější. Bloky pryže a následně i lamely se tak při jízdě nemohou volně pohybovat, čímž se redukuje vznik tepla a zlepšují jízdní vlastnosti.

Ukazatel zimní bezpečnosti zvyšuje bezpečnost a jízdní komfort



Obě nové zimní pneumatiky Nokian disponují ukazatelem zimní bezpečnosti (Winter Safety Indicator, WSI) se symbolem sněhové vločky a indikátorem opotřebení (Driving Safety Indicator, DSI).

Tento patent Nokian Tyres udává v milimetrech stávající hloubku dezénových drážek. Symbol sněhové vločky zůstává viditelný až do tloušťky 4 milimetrů. Pokud již symbol není vidět, výrazně stoupá riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu či vodě a dostatečnou bezpečnost v takovém okamžiku zaručí pouze nákup nových zimních pneumatik.

Informace na bočnici pneumatiky se vztahují k tlaku huštění. Správný tlak v pneumatikách zpřesňuje ovladatelnost vozidla, snižuje míru opotřebení pneumatiky a náklady na palivo.

Rozsáhlá nabídka pneumatik Nokian WR zahrnuje rozměry od 13 do 20 palců pro rychlostní třídy T až W (190 – 270 km/h). Tyto novinky mezi zimními pneumatikami budou v Česku k dostání od podzimu 2011.

Nokian WR D3 – Zapomeňte na předpověď počasí



  • Silnější záběr na suché, mokré i sněhem pokryté vozovce
  • Odolnost a ekonomičnost i za náročných klimatických podmínek
  • Efektivní ochrana před vznikem aquaplaningu na rozbředlém sněhu a na mokrém povrchu
  • Úspora paliva, ohleduplnost vůči životnímu prostředí a nízký valivý odpor
  • Inovace: směs s řepkovým olejem (Cryogenic Canola Compound), odvádění rozbředlého sněhu, dezén Cool Touch Design, technologie bočnic s tichým efektem Silent Sidewall, leštěné drážky, WSI + DSI

Nokian WR A3 – Zapomeňte na předpověď počasí



  • Extrémní záběr a výborné jízdní vlastnosti za jakéhokoliv počasí
  • Stabilní jízdní vlastnosti a dobrá ovladatelnost vozidla i při vyšších rychlostech
  • Úspora paliva, ohleduplnost vůči životnímu prostředí a nízký valivý odpor
  • Inovace: směs s řepkovým olejem (Cryogenic Canola Compound), nanobáze, 3D samoblokující lamely (3D Lock Sipe), dezén drážek s tichým efektem (Silent Groove Design), technologie bočnic s tichým efektem Silent Sidewall, hlazené drážky, WSI + DSI

Inovace pro nejvyšší bezpečnost jízdy, zelená životnímu prostředí a nejvyšší komfort:



Směs s řepkovým olejem (Cryogenic Canola Compound). Směs pryže obsahuje inovační kombinaci řepkového oleje, přírodní pryže a siliky (Cryogenic Canola Compound), která optimalizuje záběr na zimní vozovce, na mokrém povrchu a odolnost vůči opotřebení při proměnlivých a především nízkých teplotách. Díky vysokému obsahu siliky ve směsi se snižuje valivý odpor a ve srovnání s tradičními konkurenčními produkty navíc spotřeba paliva a množství škodlivých emisí.

Odvádění rozbředlého sněhu (Slush Blower). Z drážek pneumatik jsou rozbředlý sníh a voda odváděny z kontaktní plochy mezi pneumatikou a vozovkou. Šikmé drážky v přední části dezénového bloku zesilují záběr na mokrém a zledovatělém povrchu.

Dezén Cool Touch Design. Vysoká míra lamelizace nesnižuje pevnost a tuhost dezénových bloků, proto je zaručen jejich spolehlivý záběr. Dezén Cool Touch Design minimalizuje tření z nechtěných pohybů lamel a vznik tepla. Menší valivý odpor šetří energii.

Nanobáze. Běhoun s mnohovrstevnatou stavbou má ve spodní části zesilující vrstvu založenou na nanobázi. Tato speciální pevnější stavba s menšími molekulami na nanotechnologické bázi zlepšuje přesnost ovládání pneumatiky při jízdě v zatáčkách, při změně jízdní stopy a při úhybných manévrech v extrémních situacích.

Dezén s drážkami s tichým efektem Silent Groove Design. Kulaté důlky ve stěnách podélných drážek, které připomínají vzorek profilu golfového míčku, ochlazují pneumatiku a snižují odpor vzduchu. Nová technologie zvyšuje odolnost pneumatiky a snižuje spotřebu paliva. Inovační dezén zajišťuje příjemně tichou jízdu. Otvory pohlcují hluk způsobený prouděním vzduchu, a zabraňují tak vzniku nepříjemného pískavého zvuku.

Technologie bočnic s tichým efektem Silent Sidewall. Oblast na bočnici pneumatiky, která přerušuje přenos hluku a vibrací běhounu. Tato technologie snižuje hlučnost a zvyšuje tak jízdní komfort.

3D samoblokující lamely (3D Lock Sipe). Dezénové bloky vnějšího ramene se při kontaktu s vozovkou vzájemně blokují, a stavba pneumatiky je proto odolnější. Bloky pryže a následně i lamely se tak při jízdě nemohou volně pohybovat a jsou chráněny před špatnými vlivy vozovky.

Leštěné drážky. Elegance ve službách funkčnosti: Rozbředlý sníh a voda jsou efektivně odváděny leštěnými centrálními i bočními drážkami.

Ukazatel zimní bezpečnosti (Winter Safety Indicator, WSI). Ukazatel zimní bezpečnosti se symbolem sněhové vločky a indikátor opotřebení (Driving Safety Indicator, DSI) zaručuje větší komfort: udává v milimetrech stávající hloubku dezénových drážek. Symbol sněhové vločky zůstává viditelný až do tloušťky 4 milimetrů. Pokud již symbol není vidět, výrazně stoupá riziko vzniku aquaplaningu na rozbředlém sněhu či vodě a dostatečnou bezpečnost v takovém okamžiku zaručí pouze nákup nových zimních pneumatik.

Nokian Tyres s.r.o
Telefon: +420 222 507 761
Fax: +420 241 940 635
E-mail: dieter.koppner(at)nokiantyres.com
V Parku 2336/22
148 00 Praha 4
Česká republika
www.nokiantyres.cz

Další informace, foto, video a materiály ke stažení:
www.nokiantyres.com/NewNokianWR

Nokian Tyres – špičkový specialista na zimní podmínky



Jako jediný výrobce pneumatik na světě a špičkový specialista na zimní pneumatiky se Nokian Tyres soustředí na produkty a služby, které usnadňují bezpečnou jízdu i v extrémních severských podmínkách. Inovativní pneumatiky pro osobní a nákladní vozidla a pro těžké pracovní stroje jsou nabízeny především v oblastech náročnými podmínkami způsobenými změnou ročních období. V rámci tohoto portfolia společnost nabízí rovněž pneumatiky speciálně přizpůsobené pro české mírné klima.

Nokian Tyres již více než 75 let vyvíjí, testuje a patentuje řešení výroby pneumatik, která zaručují bezpečnost jízdy. První zimní pneumatika přišla na svět za tuhých mrazů a ledového větru v roce 1934. V roce 2002 uvedl Nokian Tyres na trh pneumatiku Nokian WR, první pneumatiku vytvořenou pro vysoké rychlosti (M+S). V roce 2007 se zrodil Nokian WR G2, který díky svému vynikajícímu záběru a jedinečné ochraně před vznikem aquaplaningu na rozbředlém sněhu zahájil sérii vítězství v testech pneumatik. Na jeho úspěšnost nyní navazují nové pneumatiky Nokian WR 3D a A3.

Nokian Tyres dosáhl v roce 2010 obratu 1058 milionů eur a má přes 3500 zaměstnanců. Ke společnosti patří rovněž obchodní řetězec Vianor s více než 770 prodejními místy ve 20 zemích. Akcie Nokian Tyres jsou zapsány v seznamu NASDAQ OMX v Helsinkách. www.nokiantyres.cz

Kontakt pro tisk:

Dr. Falk Köhler PR
Dr. Falk Köhler
Tel.: 040 / 54 73 12 12
Fax: 040 / 54 73 12 22
E-mail: Dr.Falk.Koehler(at)Dr-Falk-Koehler.de
www.Dr-Falk-Koehler.de
Ödenweg 59
22397 Hamburg
Německo

Další informace:

Nokian Tyres s.r.o
Generální ředitel Milan Hybš, Telefon +420 241 932 668, e-mail: milan.hybs(at)nokiantyres.com

Nokian Tyres s.r.o
Obchodní ředitel pro střední Evropu Dieter Köppner, telefon: +420 222 507 761 dieter.koppner(at)nokiantyres.com

Produktový manažer pro střední Evropu Sven Dittmann Dipl.-Ing., telefon: +49 8143 / 444 850
sven.dittmann(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.cz

Nokian Tyres plc

Vicepresident R & D Teppo Huovila, telefon: +358 10 401 7701
Teppo.Huovila(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.com
Dokladový výtisk prosím pro: Dr. Falk Köhler PR