Nový světový rekord pro traktory: 130,165 km/h!

Nový světový rekord pro nejrychlejší traktor byl dosažen vedoucím světovým specialistou na zimní pneumatikyNokian Tyres a výrobcem traktorů Valtra. Nový úžasný rekord byl dosažen na zasněženém a zledovatělém povrchu ve finském Laponsku.Vícenásobný vítěz Světové rallye Juha Kankkunen s chladnou hlavou řídil stroj rychlostí 130,165 km/h.Překonání rekordu dosáhla světově první zimní pneumatika pro traktory, Nokian Hakkapeliitta TRI (440/80R28 151D a 540/80R38 167D) na traktoru Valtra T234.

"Předtím jsem realizoval špičkové rychlostní testy s několika auty.Tohle bylo poprvé s traktorem a hned jsme získali světový rekord!Pneumatiky a traktor fungovaly opravdu dobře, i když počasí bylo náročné."
Juha Kankkunen, Vícenásobný vítěz Světové rallye

Společnost Nokian Tyres rozšířila svůj univerzální výběr zimních pneumatik na traktory, když přišla na jaře roku 2014 na trh Nokian Hakkapeliitta TRI. Jedinečný dezén, zimní gumová směs a lamelování pneumatiky Hakkapeliitta TRI maximalizují přilnavost a trakci. Diagonální lamelování vytváří na blocích běhounu drážky, které zvyšují počet hran, jež lnou k jízdnímu povrchu, a zlepšují tak podélnou a boční přilnavost. Nejsevernější výrobce pneumatik na světě jako první zavedl pro traktory pneumatiky s blokovým vzorkem před více než 10 lety.

„Testování v extrémních podmínkách patří mezi klíčové aktivity a vyžaduje jedinečné dovednosti. Chtěli jsme ukázat skutečný výkon nové pneumatiky Nokian Hakkapeliitta TRI. Je to pozoruhodný pohled, když vidíte stroj o hmotnosti 7,7 tun letící kolem rychlostí přes 130 km/h se čtyřnásobným mistrem světa v Rally za volantem! Když traktor jede po zimní silnici takovou rychlostí, vyžaduje to velkou přilnavost, stabilitu a manipulační vlastnosti. To bylo našimi cíli během vývoje Nokian Hakkapeliitta TRI“ říká Tero Saari, projektový manažer výzkumu a vývoje pneumatik společnosti Nokian Tyres.

Rekordu bylo dosaženo 19. února 2015 na nouzovém letišti Vuojärvi ve Finsku, přibližně 20 kilometrů od města Sodankylä směrem k Rovaniemi. Celková délka trati z udusaného sněhu byla cca 2300 metrů a uprostřed trati byla umístěna jednotka pro měření rychlosti v úseku 50 metrů.

Organizace Guinnessovy knihy rekordů definuje specifická pravidla světového rekordu pro nejrychlejší traktor. Čas pro traktor na projetí 50ti metrovým rychlostním úsekem se měří v obou směrech. Světový rekord je průměrem těchto dvou měření. Traktor použil letmý start.