Elektrického hyperauta Toroidion

Pokračuje testování a vývoj elektrického hyperauta Toroidion ve spolupráci s Nokian Tyres

V září 2015 ve finském městě Nokia předvedl vůz Toroidion 1MW Concept na rychlodráze společnosti Nokian Tyres nový elektrický pohon. Po jeho předchozím uvedení na výstavě Top Marques Monaco překvapil vůz Toroidion 1MW Concept celý svět svou technologií i výkonem.

Momentálně je revoluční hyperauto Toroidion vybaveno pneumatikami Nokian zLine Ultra High Performance (velikost 295/30 R19), které výtečně zvládají rychlou jízdu. Náročný výzkum, vývoj a testování pokračuje.

„V budoucnu počítáme s dalším vývojem pneumatik řady UHP, aby odpovídaly mimořádně vysokému výkonu vozu Toroidion a jejich přilnavost k vozovce a ovladatelnost byly maximální,“ říká vedoucí vývoje společnosti Nokian Tyres Jarno Röytiö.

Neobyčejné znalosti a know-how

Exhibici byla přítomna média, která se nemohla dočkat, až se hyperauto předvede v akci. Pasi Pennanen, výkonný ředitel společnosti Toroidion Ltd., nastoupil do vozu, zavřel dveře, uchopil volant a elektrický pohon předvedl na dráze společnosti Nokian Tyres v celé kráse. Přihlížející byli ohromeni jeho výkonem, akcelerací a ovladatelností.

„Díky neobyčejným znalostem společnosti Nokian Tyres v oblasti řízení v mimořádných podmínkách, například na ledě v rychlosti 300 km/h, si naše 1MW hyperauto ponechalo vynikající trakci a přilnavost k vozovce,“ dodává Pasi Pennanen.

Nejmodernější technologie z Finska

Vůz Toroidion 1MW Concept vyrobený ve Finsku je nejvýkonnější elektrické vozidlo na světě vybavené jedinečným patentovaným pohonem, který může způsobit všeobecnou revoluci mezi elektrickými vozidly. Co dělá vůz Toroidion výlučným je škálovatelnost hnacího ústrojí na jakoukoli velikost od supersportů po osobní vozy, trucky nebo motocykly.

Výkon hyperauta je neuvěřitelný 1 megawatt, čili 1341 koní. Sportovní karosérie je vyrobena z uhlíkového vlákna a pohon na čtyři kola zajišťují čtyři elektromotory. Dva 200kilowattové motory jsou vepředu a další dva 300wattové vzadu. Hnací hřídel je napojena bez převodových ústrojí přímo na motory. Baterie je rozložena podél celé délky vozu. Při vývoji byla využita také technologie 3D tisku, jako tomu je například u zrcátek nebo vnitřních klik.

Další informace: www.toroidion.com/