FacebookInstagramLinkedInmenu-iconPinicon-playscroll-downsearchTwitterShapeYouTube
Menu

Matti Morri, ředitel technického zákaznického servisu, využívá při odpovědi na technické dotazy týkající se pneumatik, které pokládají zákazníci firmy Nokian Tyres, zkušenosti získané za několik desítek let. Odpovídá také za to, aby se nejnovějších informace o vlastnostech pneumatik a o jejich vývoji dostaly k prodejcům a importérům.

"Rozbředlý sníh může snadno změnit řidiče ve spolujezdce."
Matti Morri, Ředitel technického zákaznického servisu Nokian Tyres plc

Firma Nokian Tyres disponuje jedinečnými strukturami pro provádění zkoušek planingu na rozbředlém sněhu. Jaké výhody to přináší?
„Pokud vím, žádný výrobce pneumatik nedisponuje místem pro zkoušení planingu na rozbředlém sněhu v kontrolovaném zkušebním prostředí tak, jak to můžeme dělat my. Každou zimu nahromadíme množství sněhu pro naše zkoušky, a když jarní slunce začne rozpouštět sníh na rozbředlý sníh, provádíme intenzivní zkoušení. I když je akvaplaning nebezpečný, planing na rozbředlém sněhu je ještě nebezpečnější. Kombinace rozbředlého sněhu, vrstvy vody na povrchu silnice a možného ledu může způsobit vznik situací, jejichž zvládnutí je obtížné i pro zkušeného řidiče. I když jsme průkopníky v daném oboru, i my sami každé jaro zjišťujeme něco nového.“

Je vyšší kvalita nových pneumatik zvýrazněna v náročných podmínkách?
„Naši zákazníci, kteří řídili na naší zkušební dráze, byli ohromeni rozdílem mezi pneumatikami s běhounem hlubokým 4 mm a novými značkovými pneumatikami. Bohužel, pouze pár lidí má příležitost si osobně vyzkoušet v bezpečných podmínkách, jak rychle může voda nebo rozbředlý sníh na silnici změnit řidiče ve spolujezdce.“

"Když dojde k výskytu akvaplaningu a planingu na rozbředlém sněhu, je potřebná chladná hlava."
Matti Morri, Ředitel technického zákaznického servisu Nokian Tyres plc

Co můžeme dělat při výskytu akvaplaningu nebo planingu na rozbředlém sněhu?
„K faktorům ovlivňujícím akvaplaning, které může ovlivnit řidič, patří hloubka běhounu, tlak v pneumatice a rychlost jízdy. Když navzdory všemu dojde k výskytu planingu, jako první je třeba snížit rychlost a pokusit se o obnovení styku se silnicí. Až poté bude možné zatáčet. Nedokážu pochopit lidi, kteří jezdí na silnici v dešti ve vyježděných kolejích, i když se jedná o první místo, ve kterém se začne zachytávat voda.“