Výměna pneumatik

Seřadit podle

45 články

Doporučujeme měnit všechny čtyři pneumatiky ve stejný okamžik. V některých situacích mohou být vyměněny pouze dvě pneumatiky: obě přední nebo obě zadní. V takovém případě musí být nové pneumatiky stejné značky a shodného modelu jako stávající pneumatiky, aby byla zaručena bezpečnost a dobrá ovladate…

Vždy si ověřte, jaký má vozidlo doporučený rozměr pneumatik. Při výběru zimních pneumatik zohledněte, jakým způsobem a kde řídíte, jak bezpečně se cítíte v zimních podmínkách a jaká je úroveň vašich řidičských zkušeností. To vám pomůže si vybrat mezi hrotovanými a nehrotovanými pneumatikami. Hrotova…

Valivý odpor označuje energii spotřebovanou deformacemi, ke kterým dochází při kontaktu pneumatiky s vozovkou. Valivý odpor má vliv na spotřebu paliva a tím pádem i na emise CO2. Valivý odpor spotřebuje přibližně 20 % celkové spotřeby vozidla. Pneumatiky s nižším valivým odporem spotřebují menší mno…

Přilnavost na mokru je klíčový bezpečnostní faktor, především u letních pneumatik. Třída přilnavosti na mokrém povrchu ukazuje, jaká je ovladatelnost pneumatiky na mokrých vozovkách. Evropský klasifikační štítek odkazuje k brzdné dráze pneumatiky na mokrém asfaltu při brzdění z rychlosti 80 km/h.

Hlučnost pneumatiky souvisí vždy s jízdním povrchem, protože povrch má přímý vliv na množství hluku vytvořeného vozidlem. Hodnota decibelů není přesným měřítkem hlučnosti, protože všechny pneumatiky jsou hlučné, když jedou například na jaře pro hrubém asfaltu.

Evropské klasifikační štítky ovlivňují spotřebitele při výběru pneumatik, především dobré hodnoty u letních pneumatik. U zimních pneumatik může být klasifikace zavádějící. Klasifikační štítky například nezohledňují typické zimní podmínky v severských zemích. V náročných a proměnlivých zimních jízdní…

Klasifikační štítky a hodnoty jsou uvedeny na webových stránkách výrobců pneumatik a na propagačních materiálech. Pokud jsou pneumatiky vystaveny spotřebitelům, budou mít buď k běhounu připevněný klasifikační štítek dodaný výrobcem, nebo v blízkosti pneumatiky viditelně umístěný vytištěný klasifikač…

Výběr produktů Nokian Tyres zahrnuje skutečně dobré celoroční možnosti, které jsou vhodnější pro celoroční užití. Nehrotované zimní pneumatiky jsou vyvinuty a určeny primárně pro zimní užití. Jízdní vlastnosti nehrotovaných zimních pneumatik nesplňují požadavky kladené na dobré letní pneumatiky.

Z hlediska bezpečnosti představuje nejvýznamnější vlastnost přilnavost na mokrém povrchu a schopnost pneumatiky chránit před aquaplaningem. Z hlediska jízdního komfortu je důležitá nízká hlučnost. Nízký valivý odpor zase snižuje spotřebu paliva a množství škodlivých emisí.

Saze, které zpevňují směs pryže, mají tak malou velikost částic, že zbarví celou pryž načerno. V budoucnu možná budeme schopni nahradit saze jiným zpevňujícím prvkem. Pak bychom mohli vyrobit pneumatiky jakékoliv barvy.

Pokud nemusíte řídit za každého zimního počasí, jsou nehrotované pneumatiky dobrou volbou. Nejtěžšími podmínkami a povrchy jsou pro nehrotované pneumatiky kluzký led a udusaný sníh. Na takovém povrchu jsou lepší hrotované pneumatiky.

Země výroby je zřetelně uvedena na bočnici pneumatiky. Stejná pneumatika může být vyrobena v různých zemích. Z hlediska kvality a bezpečnosti je každý produkt společnosti Nokian Tyres vyrobený v souladu s přísnými standardy a nejvyspělejšími postupy na trhu.

Vyřazené pneumatiky nemohou být dovezeny na skládku. Musí být zklikvidovány ve speciálním recyklačním zařízení. V Evropě je recyklace starých pneumatik bezplatná, protože cena nových pneumatik zahrnuje recyklační poplatek.

Používat zimní pneumatiky v létě se nedoporučuje, a to ani nehrotované, protože mají měkčí směs pryže a odlišnou stavbu běhounu než letní pneumatiky. Pneumatiky vyvinuté pro zimní silnice nezajišťují v létě bezpečné jízdní vlastnosti. Zároveň se směs pryže zimních pneumatik v létě rychleji opotřebov…

Moderní nehrotované zimní pneumatiky mají dobrou přilnavost i v náročných podmínkách a jsou schopné napravit i menší jízdní chyby. Nicméně hrotované pneumatiky mají významně lepší přilnavost. Mladý řidič, který si teprve zvyká na řízení v zimě, by si měl zvolit hrotované pneumatiky.

Jak název napovídá, celoroční pneumatiky jsou vyvinuté pro celoroční užití a kombinují v sobě vlastnosti potřebné jak pro letní, tak pro zimní jízdu – zajišťují spolehlivé jízdní vlastnosti v různých povětrnostních podmínkách, ovladatelnost a odolnost. Celoroční pneumatiky Nokian Tyres nabízejí spol…

Nokian Tyres je jednoznačně finskou společností. Vývoj produktů, správa, řízení prodeje a marketing se nachází ve finském městě Nokia, kde je rovněž sídlo společnosti. Ve Finsku zaměstnáváme 1600 pracovníků přímo a ještě mnohem více nepřímých zaměstnanců.