FacebookInstagramLinkedInmenu-iconicon-playscroll-downsearchTwitterShapeYouTube
Menu
  1. Zákaznický servis/
  2. Údržba a výměna pneumatik/
  3. Údržba pneumatik

Údržba pneumatik

Seřadit podle

19 články

Nesprávný tlak může mít závažný dopad na řízení, především pokud je tlak vzduchu v pneumatikách příliš nízký. V takovém případě se zhorší jízdní vlastnosti vozidla a sníží se jeho ovladatelnost v některých situacích, jako je například aquaplaning. Nízký tlak huštění zároveň prodlužuje brzdnou dráhu.…

DSI (Driving Safety Indicator - indikátor jízdní bezpečnosti) je indikátor opotřebení, který ukazuje zbývající hloubku běhounu v milimetrech. Umožňuje vám poznat, kdy máte vyměnit své pneumatiky za nové. Zároveň pomáhá zvýšit kilometrovou životnost vašich pneumatik, protože máte možnost vyrovnat roz…

Díky inovacím materiálů se v budoucnu výrazně sníží valivý odpor. Pneumatiky se navíc propojí s moderními technologiemi a stanou se více neoddělitelnou součástí zavěšení a celého vozu. V příštích desetiletích bude většina materiálů na bázi ropy nahrazena udržitelnějšími materiály.

Před každou jízdou proveďte zběžnou vizuální kontrolu svých pneumatik. Každé 3–4 týdny by tato kontrola měla být důkladnější. Rychlé kontroly mohou zvýšit jízdní bezpečnost a komfort a prodloužit životnost pneumatik.

Správné skladování může prodloužit životnost pneumatik. Pneumatiky by měly být skladovány na suchém, tmavém a chladném místě, kde se teplota pohybuje mezi 0 °C a 15 °C. Měly by být chráněny před deštěm a vlhkostí, aby nedocházelo ke kondenzaci vody na povrchu pneumatiky. Musí být chráněny před jasný…

TPMS je zkratka pro Tyre Pressure Monitoring System (systém kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách). Cílem systému kontroly tlaku v pneumatikách je varovat řidiče, když u jedné nebo více pneumatik dojde k poklesu tlaku huštění a tím vznikne riziko nebezpečných jízdních podmínek. Indikátor nízkého tla…

Nokian Tyres testoval tlak huštění zimních pneumatik u většiny modelů vozidel. Testování ukázalo, že hodnota by měla být o 0,2 baru (20 kPa) vyšší, než je doporučený tlak huštění u letních pneumatik. To je způsobeno rozdílnou stavbou zimní pneumatiky a vlivem chladného vzduchu. Doporučený tlak huště…