Držitel rekordu nemusí být silák

Jussi Kallioniemi říká, že je pro něj nejdůležitější řešení problémů a celkový stav. Na projektu světového rekordu pracoval systematicky a vytrvale.

„Lidi mi často říkají, že nevypadám jako silný muž. A já opravdu nejsem. Normální muž středního věku se může postavit výzvě světového rekordu, pokud vezme v úvahu vše potřebné a pokusí se zajistit, aby auto jelo co nejhladčeji. Posunuli jsme se postupně od větších úkolů k nejmenším detailům,“ říká Jussi.

"„Dosažení světového rekordu mi dodává energii a potěšení. Mám pocit, že poslední dílek skládačky zapadl na své místo.“ "
Jussi Kallioniemi

Narazil na velké množství překážek. Výsledkem řešení problémů byl nicméně vynález, který nyní čeká na udělení patentu. Společně se svým přítelem Jussi vytvořil dálkový ovladač, který mu při tlačení umožnil otáčet volantem bez přítomnosti řidiče. V budoucnu by tento nástroj mohli používat například pracovníci opraven nebo inspekcí vozidel.

„Dosažení světového rekordu mi dodává energii a potěšení. Mám pocit, že poslední dílek skládačky zapadl na své místo.“

Biografie: Jussi Kallioniemi

– Věk 47 let, žije se svou rodinou ve městě Nokia.
– Držitel světového rekordu za „nejrychlejší čas v tlačení vozidla na vzdálenosti jedné míle“.
– Již dříve vytvořil rekord za „nejrychlejší maraton se zátěží na zádech o hmotnosti 60 liber (27,2 kg)“: 4 hodiny 34 minut 24 sekund.
– Zvýšil svou svalovou sílu a výdrž, zejména v roce 2019.
– Okolo 600 km tréninku v tlačení vozidla v roce 2020.

Vozidlo „Röhkö“ („Brumla“) použité při rekordu

– Saab 97-X 5,3i Arc.
– Motor: 5,3 l V8, 304 hp.
– Váha: 2 170 kg.
– Více než 211 000 km (131 000 mil) na počitadle ujetých kilometrů.
– Jezdí na bioplyn.
– Při nastartování vydává pěkný brumlavý zvuk (ve finštině „röhkäisy“).