Vrcholová odbornost a nejnovější technologické know-how

Zkoušení pneumatik je souhrnem mnoha komponentů

Firma Nokian Tyres zkouší své pneumatiky v Ivalu s využitím nejnovější technologie, která je používána profesionálním a zkušeným personálem.

Zkušební středisko je v činnosti nepřetržitě od poloviny listopadu až do května. Zkoušení prováděné na sněhu a na ledu vyžaduje stabilní podmínky a přesnou údržbu drah.

Jedním z těch, kdo zrychlují a brzdí na různých površích a drahách zkušebního střediska, je zkušební řidič Janne Pynnönen, který pracuje v Ivalu každý rok nejméně tři zimní měsíce.

Janne Pynnönen
"I když máme k dispozici nejnovější technologii a nejpřesnější přístroje, koneckonců nic nemůže nahradit lidský faktor."
Janne Pynnönen, Zkušební řidič zkušebního střediska, Nokian Tyres plc

– Všechny zkoušky se provádějí v pevně stanoveném pořadí, za co nejstabilnějších podmínek. I když máme k dispozici nejnovější technologii a nejpřesnější přístroje, koneckonců nic nemůže nahradit lidský faktor.

– Jak zdůrazňuje Pynnönen, nejlepší pneumatiky ze sady můžete najít pouze při řízení, kdy je cítíte. 

Mezi silnicí a pneumatikou

Ředitel vývoje výrobků Juha Pirhonen z firmy Nokian Tyres se domnívá, že spolupráce se zkušebními řidiči je velmi důležitá.

Juha Pirhonen


– Zkušení řidiči a jejich profesionální schopnosti jsou nezbytnou částí vývoje. Vysoce kvalitních výsledků se dosahuje kombinací špičkových lidských zkušeností s nejnovějšími poznatky z technologického know-how.

Například vysokorychlostní kamera se dnes používá ke studiu charakteristik hrotů zimních pneumatik.

– Vysokorychlostní kameru lze použít pro analýzu chování hrotu například při brzdění. Tyto výsledky nám umožňují získat ještě funkčnější strukturu a tvar hrotů a zvýšit bezpečnostní vlastnosti pneumatiky, tvrdí Pirhonen.

Vysokorychlostní kamera je důležitým nástrojem v boji proti akvaplaningu.

– S použitím této metody můžeme bezpečně umístit technika mezi silnici a pneumatiku, dodává Pirhonen s úsměvem. 

– Z analýzy výsledků se dozvídáme mnoho o interakci mezi pneumatikou a silnicí: jak pracují různé struktury a modely běhounů při akvaplaningu a jak se mění tvar kontaktního povrchu pneumatiky při aktuálních podmínkách řízení ve srovnání se stacionární pneumatikou.

– Dále získáváme potřebné doplňkové informace týkající se akvaplaningu jako jevu, uvádí Pirhonen.

Zkušební řidič Janne Pynnön pravidelně komunikuje s ostatními odborníky ve firmě Nokian Tyres, zejména tehdy, když je cílem dosáhnout následující úrovně v bezpečnosti a použitelnosti automobilových pneumatik.

– Spolupráce s vedoucími projektu je možná nejdůležitější částí práce zkušebního řidiče. Účastním se plánování zkoušek, jejich dokončení a informuji o cílech a subjektivních výsledcích ve vývoji výrobků, shrnuje Pynnönen.

– Dokonalá komunikace a systematická analýza výsledků zaručuje, že můžeme dojít ke společnému pochopení výsledků. Pouze při tomto způsobu práce můžeme navrhnout správné závěry týkající se výsledků, dodává ředitel vývoje výrobků Pirhonen.

Přečtěte si více o našich zkouškách

Výrobky, které byly pečlivě přizpůsobeny na míru různým aplikacím, vyhověly přísným zkouškám, zapůsobily na své uživatele a otevřely dveře k úspěchu.

Stáhnout prospekt