Čt září 18 08:47 2014 v kategorii Zprávy o produktech

Letní pneumatika Nokian zLine SUV

Sportovní ovládání, bezpečnost v extrémních podmínkách a mimořádně dlouhá životnost díky technologii aramidových bočnic Nokian. Skutečné potěšení z jízdy, rychlá reakce a nejlepší možná přilnavost za mokra pro největší SUV.

Nová sportovní letní pneumatika Nokian zLine SUV nabízí přesné ovládání, maximální pevnost, bezpečnost v extrémních podmínkách a skutečné potěšení z jízdy. Boční stěny pneumatiky jsou zesílené za použití vysoce pevné technologie aramidových bočnic Nokian. Aramidová vlákna se používají v letectví a propůjčují pneumatikám nezbytnou životnost, což ocení řidiči výkonných vozidel SUV, kteří chtějí využít veškerý potenciál vozidla. Maximální přilnavost za mokra na nejrozmanitějších českých silnicích s asfaltovým povrchem umožňuje velkým SUV i za deštivého počasí bezpečnější jízdu.

Pneumatika Nokian zLine SUV jezdí předvídatelně a rychle a reaguje okamžitě i při vysokých rychlostech. Nejnovější důkaz o know-how od nejsevernějšího výrobce pneumatik na světě pocházejícího z Finska je odpovědí na požadavky řidičů SUV ohledně vysoké bezpečnosti v náročných situacích, příjemného komfortu a bezproblémové jízdy. Tato sportovní finská pneumatika, která dosáhla hodnocení “A” za nejlepší přilnavost na mokré vozovce dle EU štítku pro pneumatiky, je ukázkou nejmodernější state-of-the-art bezpečnosti.

Nokian zLine SUV má síly na rozdávání a je koncipována pro největší SUV. Široká škála velikostí zahrnující 24 pneumatik od 17“ do 22“ je k dostání v rychlostních třídách V (240 km/h), W (270 km/h) a Y (300 km/h). Spotřebitelé si je budou moci zakoupit od jara 2015. Klíčovým trhem bude Evropa.

Technologie aramidových bočnic Nokian minimalizuje poškození bočních stěn

Sportovní a přesná pneumatika Nokian zLine SUV je výsledkem téměř čtyřletého usilovného vývoje. K jejím jasným přednostem patří jedinečná pevnost a agilní ovládání, díky nimž má oproti svým předchůdcům značně navrch.

„Delší životnost, agilní ovládání, maximální bezpečnost na silnicích mokrých od deště – to jsou pádné argumenty pro tuto prémiovou pneumatiku“, říká produktový manažer pro rozvoj Juha Pirhonen z Nokian Tyres. „Řidiči, kteří si chtějí užít výkon svého SUV, požadují kromě dlouhé životnosti pneumatiky rovněž přesný a komfortní pocit z jízdy.“

U pneumatik SUV dochází často k poškození bočních stěn. U Nokian zLine SUV byla použita technologie aramidových bočnic Nokian, zvyšující ochranu před nárazy a proříznutím.

Pevnost této pneumatiky SUV se zvyšuje a její životnost prodlužuje díky aramidovým střižovým vláknům, která jsou mimořádně odolná vůči opotřebení a proříznutí. Vysoce pevný aramid známý z letectví a zbrojního průmyslu snižuje poškození bočních stěn tím, že jim propůjčuje tuhost a pevnost. Proto pneumatika lépe odolává nárazům i tlaku na okraj ráfku. Životnost Nokian zLine SUV je optimalizována pro měnící se poměry na českých silnicích prostřednictvím silného ocelového pásu konstrukce a nové směsi běhounu, přizpůsobených pro rizikové jízdní situace a drsné zacházení.

Moderní, asymetrický profil pro optimální ovládání a příjemný jízdný komfort

Vynálezce první zimní pneumatiky na světě pracuje v souladu s firemní filozofií pro vývoj produktů, jejíž podstatou je výroba produktů na míru a testování v reálných podmínkách. Parametry ovládání a přilnavosti byly u předvídatelně reagující Nokian zLine SUV doladěny na drsných severských silnicích a evropských vysokorychlostních závodních tratích. Za použití vysokorychlostních kamer, zaznamenávajících důležité informace o vzájemné interakci mezi vozovkou a pneumatikou, se podařilo vytvořit pneumatiku s vynikající přilnavostí za mokra a vlastnostmi zamezujícími akvaplaning.

Moderní, asymetrický profil vysoce pevné a stylové, sportovní Nokian zLine SUV napomáhá přesnému ovládání této vysoce kvalitní pneumatiky. Tuhou oblast vnitřního a vnějšího ramena spojují velké bloky v dezénu, které jsou zase propojeny podélnými drážkami. Široké, masivní drážky pneumatiku ztuží a tlumí pohyby profilových bloků při kontaktu s vozovkou. Dezén běhounu je velmi tuhý, takže ovládání v zatáčkách je velmi agilní. I při vyšší zátěži a vysokých rychlostech je pocit z řízení přesný a s rychlou reakcí.

Rameno koncipované pro přesnou jízdu v zatáčkách spolu se zkosenými rohy drážek, zlepšujícími stabilitu, je zárukou logického ovládání při přejíždění do jiného jízdního pruhu a projíždění zatáček.

Polokulovité důlky, podobně jako u golfového míčku, na stěnách podélných žeber poskytují dodatečný jízdní komfort. Tento design tiché drážky snižuje vnitřní i venkovní hluk auta. Kromě toho snižuje odpor vzduchu, ochlazuje pneumatiku a zvyšuje tak odolnost proti opotřebení.

Nožové a trubkové drážky brání akvaplaningu

Řada inovací pomáhá čelit neustálé hrozbě akvaplaningu. Agresivní nožové drážky ve středových žebrech ukládají vodu a odvádějí ji do podélných drážek. Trubkové drážky v oblasti ramen pneumatiky zvyšují bezpečnost. Prohlubně ve tvaru střely ukládají vodu, která byla mezi pneumatikou a silnicí, urychlují tok vody z hlavních drážek do příčných drážek a maximalizují přilnavost i na vozovkách mokrých od deště.

Odtok vody z dezénu pneumatiky urychlují i čtyři široké a leštěné hlavní drážky. Nokian zLine SUV vypadá s leštěnými drážkami elegantněji, ty navíc dodatečně zvyšují ochranu proti akvaplaningu.

Nová směs pro běhoun z korálu a křemíku: Lepší pocit z řízení a silnější přilnavost za mokra

Směs zLine pro běhoun z korálů a křemíku používá nejnovější technologii směsi, přizpůsobenou s ohledem na vyšší rychlosti na českých asfaltových komunikacích. Mikroporézní křemík a řetězce molekul obsažené ve funkční pryžové směsi vytvářejí korálovitou strukturu s širokou kontaktní plochou a zároveň extrémní tuhostí. Díky této inovativní směsi si Nokian zLine SUV zachová tuhost a i při rychlé jízdě a v ostrých zatáčkách zůstává spolehlivě v kontaktu s vozovkou.

Přednosti této pryžové směsi se uplatní v širokém rozpětí teplot a od jara do podzimu tak zlepší přilnavost na mokré vozovce. Zpětná vazba je pro řidiče za všech podmínek stabilní a bez překvapení. Nová směs odolná vůči proříznutí rovněž zvyšuje jízdní komfort a tlumí hluk na nerovném asfaltu.

Dodatečné zabezpečení: Indikátor opotřebení profilu s výstražným ukazatelem akvaplaningu a informační pole

Indikátor opotřebení s výstražným ukazatelem akvaplaningu na běhounu byl patentován pro Nokian Tyres a přináší více bezpečnosti a bezstarostnou jízdu. Na indikátoru opotřebení řidič jednoduše odečte hloubku profilu formou čísel od 8 do 3 milimetrů. Jak se pneumatika opotřebovává, čísla jedno po druhém mizí. Výstražný ukazatel akvaplaningu varuje symbolem kapky před nebezpečím akvaplaningu. Když je zbytkový profil menší než 4 milimetry, ukazatel zmizí a poukazuje tak na zvýšené riziko. Tyto inovace nemá žádný jiný výrobce pneumatik.

Montážní poloha a ukazatel tlaku vzduchu v informačním okně na bočnici Nokian zLine SUV přinášejí větší bezpečnost. Tam si lze zapsat správný tlak a polohu pneumatiky při její výměně. Pohodlí a bezpečnost jsou dále vylepšeny o dodatečnou oblast, kde jsou zapsány utahovací momenty pro šrouby na hliníkových ráfcích.

Nokian zLine SUV – Přesvědčivý výkon 

  • Přesné a stabilní ovládání při vysokých rychlostech

  • Sportovní, vyvážená a silná

  • Vysoce pevná aramidová struktura pro ojediněle dlouhou životnost

  • Účinná ochrana proti akvaplaningu

Nejdůležitější inovace:

Technologie aramidových bočnic Nokian. Jedinečná pevnost. Pryžový materiál bočnic obsahuje extrémně trvanlivá aramidová střižová vlákna a je mimořádně odolný vůči opotřebení a proříznutí. Stejný materiál je znám z leteckého a zbrojního průmyslu. Díky aramidovým vláknům je bočnice velice pevná a tím lépe odolává nárazům a tlaku na okraj ráfku.

Nožové drážky. Bezpečnost na mokrých silnicích. Agresivní nožové drážky ve středových žebrech ukládají vodu a odvádějí ji do podélných drážek.

Trubkové drážky. Účinná ochrana proti akvaplaningu. Trubkové drážky ve tvaru střely v oblasti ramen ukládají vodu, která byla mezi pneumatikou a silnicí, urychlují tok vody z hlavních drážek do příčných drážek a maximalizují přilnavost.

Směs zLine pro běhoun z korálu a křemíku. Přesné ovládání, lepší přilnavost za mokra, vyšší odolnost proti opotřebení. Řetězce molekul mezi mikroporézním křemíkem a funkční pryžovou směsí vytvářejí korálovitou strukturu s širokou kontaktní plochou a zároveň extrémní tuhostí. Poskytuje spolehlivější a vyváženější kontakt s vozovkou i při rychlé jízdě a v ostrých zatáčkách.

Design tiché drážky. Více jízdního komfortu. Polokulovité důlky, podobně jako u golfového míčku, na stěnách podélných žeber poskytují dodatečný jízdní komfort. Inovace snižuje vnitřní a venkovní zvuky auta. Mimoto snižuje odpor vzduchu, ochlazuje pneumatiku a zvyšuje tak odolnost proti opotřebení.
www.nokiantyres.cz 
Řetězec pneuservisů a autoservisů Vianor:
http://vianor.cz

Další informace:

www.facebook.com/nokiantyres 
www.youtube.com/NokianTyresCom 
www.twitter.com/NokianTyresCom 
www.linkedin.com/company/nokian-tyres-plc

Blog odborníků na pneumatiky Nokian Tyres
http://nordictyreblog.com/

Nokian Tyres Česká Republika
Nokian Tyres s.r.o
Obchodní ředitel pro Českou republiku Milan Hybš, telefon +420 241 932 668, e-mail:milan.hybs(at)nokiantyres.com

Nokian Tyres Evropa
Nokian Tyres s.r.o
V Parku 2336/22
148 00 Praha 4
Czech Republic

Generální ředitel pro střední Evropu Dieter Köppner, telefon: +420 222 507 761 dieter.koppner(at)nokiantyres.com

Produktový manažer pro střední Evropu Sven Dittmann Dipl. Ing., telefon: +49 8143 / 444 850 sven.dittmann(at)nokiantyres.com

Marketing Manager pro střední Evropu Lukáš Líbal, telefon: +420 222 507 759 E-mail:lukas.libal(at)nokiantyres.com

Nokian Tyres Finnland - Centrála
Nokian Tyres plc
Pirkkalaistie 7
P.O.Box 20
37101 Nokia
Finland

Ředitel vývoje Juha Pirhonen, tel. +358 10 401 7708 E-mail juha.pirhonen(at)nokiantyres.com

Ředitel technického zákaznického servisu Matti Morri, tel. +358 10 401 7621 E-mail matti.morri(at)nokiantyres.com


Attachments

Letní pneumatika Nokian zLine SUV – úžasný výkon a maximální pevnost pro vozy SUV (.pdf)
Letní pneumatika Nokian zLine SUV – úžasný výkon a maximální pevnost pro vozy SUV (.docx)