Přejít na plnou verzi »
Zákaznický servis/Údržba a výměna pneumatik/Údržba pneumatik

Údržba pneumatik

19 články

Nesprávný tlak může mít závažný dopad na řízení, především pokud je tlak vzduchu v pneumatikách příliš nízký. V takovém případě se zhorší jízdní vlastnosti vozidla a sníží se jeho ovladatelnost v některých situacích, jako je například aquaplaning. Nízký tlak huštění zároveň prodlužuje brzdnou dráhu.…

DSI (Driving Safety Indicator - indikátor jízdní bezpečnosti) je indikátor opotřebení, který ukazuje zbývající hloubku běhounu v milimetrech. Umožňuje vám poznat, kdy máte vyměnit své pneumatiky za nové. Zároveň pomáhá zvýšit kilometrovou životnost vašich pneumatik, protože máte možnost vyrovnat roz…

Díky inovacím materiálů se v budoucnu výrazně sníží valivý odpor. Pneumatiky se navíc propojí s moderními technologiemi a stanou se více neoddělitelnou součástí zavěšení a celého vozu. V příštích desetiletích bude většina materiálů na bázi ropy nahrazena udržitelnějšími materiály.

Správné skladování může prodloužit životnost pneumatik. Pneumatiky by měly být skladovány na suchém, tmavém a chladném místě, kde se teplota pohybuje mezi 0 °C a 15 °C. Měly by být chráněny před deštěm a vlhkostí, aby nedocházelo ke kondenzaci vody na povrchu pneumatiky. Musí být chráněny před jasný…

TPMS je zkratka pro Tyre Pressure Monitoring System (systém kontroly tlaku vzduchu v pneumatikách). Cílem systému kontroly tlaku v pneumatikách je varovat řidiče, když u jedné nebo více pneumatik dojde k poklesu tlaku huštění a tím vznikne riziko nebezpečných jízdních podmínek. Indikátor nízkého tla…

Nokian Tyres testoval tlak huštění zimních pneumatik u většiny modelů vozidel. Testování ukázalo, že hodnota by měla být o 0,2 baru (20 kPa) vyšší, než je doporučený tlak huštění u letních pneumatik. To je způsobeno rozdílnou stavbou zimní pneumatiky a vlivem chladného vzduchu. Doporučený tlak huště…

Přejít na plnou verzi »